Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra www.rygeovnen.dk
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og www.rygeovnen.dk

Handelsbetingelser
 

Pris og betaling
Hos Rygeovnen har du mulighed for at betale med Dankort samt internationale kreditkort (Visa/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, JCB). Alle priser hos Rygeovnen - på web-adressen http://www.Rygeovnen.dk er inkl. moms, men ekskl. porto/fragt.

Hos Rygeovnen opkræver vi ikke kort gebyr.

 

Ved % vis rabat på hele sortimenter gælder dette altid kun vejledende priser.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Finder du en varer til f.eks. 0 kr. på shoppen så er den formentlig under oprettelse, eller der er en fejl i systemet, undlad at bestille den da vi blot sletter din ordre, ved handler i ond tro. 

Gavekort må ikke bestilles med varer eller alene hvor der benyttes rabatkode.

Prisgaranti er forbeholdt vores accept, vi skal se dokumentation på tilbud og aftalen om prisgaranti skal laves inden bestilling.

 

Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra Rygeovnen anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med Post Nord, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Rygeovnen.
Dette betyder at varerne sendes indenfor 48 timer efter modtaget ordre. Levering på købers adresse eller postboks i Danmark, vil derfor normalt ske indenfor 3 dage.
Skulle en varer mod forventning ikke være på lager, så kontakter vi til dig på telefon eller sender en sms/mail.

Transportskader skal meldes inden for 7 hverdage fra pakken er afhentet.

Forsikret pakke koster fra 48,- kr.
 
Pakker uden omdeling til valgt pakkeboks kommer til nærmeste posthus hvis der ikke er plads i boksen. Der kan være situationer, hvor posten ikke kan aflevere på det valgte sted, men i stedet aflevere ved nærmeste pakkeshop i stedet. I Black dagene og julehandlen, vil der på nogle pakkeshops være så fyldt, at de ikke kan tage imod flere pakker.

OBS: i tiden med Corona, Black Week, Black Friday osv i Danmark, har vi enkelte ordre der kan have ekstra leveringstid, samt PostNord, som i denne tid ligeledes oplever ekstra ordinær travlhed ligesom os, kan det give ekstra leveringstid. 


Fortrydelsesret
 
OBS: Julegaver byttes hele Januar til andre varer eller gavekort

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr mail eller tlf eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan også bruge den medsendte formular. Ved hjul der har påspolet lineservice, refunderes beløbet for linen ikke.

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt på én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage og infoskilte kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Store røgskabe

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 49.- som pakke og 295 til 495 som palle

 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Ved hjul der har påspolet lineservice, refunderes beløbet for linen ikke.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

Rygeovnen
Blytækkervej 14 
7000 Fredericia

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. OBS: send ikke varer med DAO, da de som regel leverer udenfor åbningstiderne.

 

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret eller ombyttet. Hvis intet af dette er muligt er du berretiget til at få det oprindelige købsbeløb refunderet. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Fluer.dk har stillet dig i udsigt

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi udbetaler dog maks kr. 49,- som det koster at bestille en returseddel på fluer.dk

Varer skal returneres i rengjort stand, eventuelle beskidte waders eller lignedne modtages ikke eller rengørres for afsenders regning.

Vi bestræber os på, at reklamationer behandles hurtigst muligt, enkelte sager vil der kunne være op mod 14 dages behandlingstid.

 

Ved køb uden for Danmark, dækkes alle udgifter til forsendelse i forbindelse med en reklamation af køber. In English For purchases outside Denmark, Buyer must pay all shipping costs.

 

Produktansvar
Vi er kun ansvarlige så længe det følger af dansk ret.

 

Varen sendes til:

Rygeovnen
Blytækkervej 14
7000 Fredericia

 

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.  Der skal altid vedlægges kvitering og kontakt info på køber i kassen

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. OBS: send ikke varer med DAO, da de som regel leverer udenfor åbningstiderne.

 

Persondatapolitik  
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. 

 

Personoplysningerne registreres hos Grej-shoppen/fluer.dk, opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

 

Den dataansvarlige på Rygeovnen er Lars Skov Kristensen .  

 

Som registreret hos Rygeovnen, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info(a)fluer.dk

 

Cookies
På fluer.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt så muligt.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på fluer.dk hvilket betyder, at et statistik system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere fluer.dk

 

Dokumentation og vejledning
Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Fluer.dk. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vor side, er denne af vejledende art.

 

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til fiskegrej@fluer.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - Europa.eu

 

  

Handelsbetingelserne er senest opdateret 23.10.2020